Istnieje główny podział na dwa rodzaje:
- roślinną,
- zwierzęcą.
1. Roślinna.
Wystarczy przeznaczyć pewien obszar pola wioski na jej uprawę oraz posiadać nieco nasion (czyt. żywności roślinnej). Oczywiście nie wszędzie da się zasiać i niektóre tereny będzie trzeba przygotować, np. bagna osuszyć, w górach zbudować specjalną półkę. Takie koszta będą ustalane osobno dla każdej wioski. Będzie też opcja zasiania poza miastem, jednak będzie to wiązać się z pewnym ryzykiem. Zasianą żywność będzie można zebrać dopiero w kolejnym odcinku, wykluczając zimę.
To co sadzicie zależy od was, ale musicie zaznaczyć, by nie było "sadzę żywność" i tyle. Nie wiedząc co rośnie nie uznam tego. Krótki opis rośliny przy okazji nie pogardzę.
Dodatkowe koszta pojawią się jedynie podczas specjalnych akcji, która każdy otrzyma przynajmniej raz na odcinek. Za przykład może posłużyć atak dzików, które wyjadły zasadzone ziemniaki albo susza.
2. Zwierzęca.
Będą aż trzy sposoby zdobycia. Pierwszym, własna hodowla. Wiąże się to ze stałymi kosztami utrzymania. Ponadto, zwierzęta tak samo jak ludzie, elfy czy krasnoludy, rozmnażają się. Im dłużej się będzie trzymać, tym więcej będzie przybywać sztuk gotowych do ubicia. Drugim, polowanie. Wystarczy wyprawa poza wioskę, zorganizowanie grupy łowieckiej i cierpliwość. W zależności jak długą wyprawę zorganizujecie, tak dużo mięsa, od razu przetworzonego, będzie mogli zyskać. Minimalny czas oczekiwania to jeden odcinek. I trzeci - kradzież. Jak ktoś spróbuje, może mu się uda ukraść kilka sztuk bydła wypasanego poza wioską.
3. Alternatywne źródła jedzenia.
Oczywiście też będą, jak ktoś wymyśli. Jednak będzie to ocenianie indywidualnie, jakie będą koszta i zyski.