Nie będę się rozbijał tutaj na jakieś nazewnictwo czy co. Będą trzy podziały jakościowe i tyle. Oto one:
- słabe,
- zwykłe,
- mocne.
I oczywiście słabego będzie można uzyskać dużo za niską cenę, będzie jednak to przekładało się na jakość budynków, jednostek pływających oraz konstrukcji oblężniczych. Wydobycie go będzie wynosić 80% ceny zwykłego drewna. Zwykłe nie będzie zapewniać ujemnych oraz dodatnich plusów. Natomiast mocne zapewni znacznie większą wytrzymałość wszelkich budowli i konstrukcji w których zostało wykorzystane. Jego cena pozyskania będzie 0 50% droższa od zwykłego.
Z kamieniem sytuacja wygląda identycznie, tylko że pozyskanie lepszego jakościowo nie zawsze będzie możliwe. W zależności gdzie postawicie kamieniołom, będzie losowane jaką jakość będziecie w stanie wydobyć. Na szczęście, zjawia się tutaj z pomocą obróbka kamienia. Pozwoli ona wam zmienić kamień w bloki kamienne o właściwościach przeciętnych.
Na sam koniec ważna uwaga. Jeżeli przy budowie użyjecie kilku rodzajów drewna/kamienia, obiekt otrzyma takie właściwości jakby został zbudowany całkowicie z tego słabszego.